Zarządzanie zespołem z elementami coachingu

Marzeniem każdego przełożonego jest posiadanie skutecznego i zgranego zespołu, który posiada komplet kompetencji wymaganych do realizacji projektów. W trakcie warsztatów poznasz metody i techniki, które umożliwią Twojemu zespołowi skuteczną komunikację między sobą, jak i wewnątrz organizacji. Ponadto będziesz w stanie zidentyfikować mocne strony każdego z pracowników, wykorzystując ich potencjał do wyznaczonych projektów.

Nauczysz się rozpoznawać potencjał ukryty w jednostkach, przy wykorzystaniu modelu efektywności zespołu, a także dowiesz się jak wykorzystać go do stworzenia efektywnego zespołu. Ponadto zyskasz kompetencje z obszaru zarządzania z elementami coachingu, które potrzebne są do określania możliwych ścieżek rozwoju dla poszczególnych członków, jak i całego zespołu.

Czytaj dalej

Lean Management Six Sigma

Warsztaty Lean Management Six Sigma mają na celu zapoznanie uczestników z celami Lean Six Sigma oraz ich rolą w projekcie. Podczas tego kursu dokładnie wyjaśniamy metodologię Lean Six Sigma, jej pochodzenie, obszary zastosowania oraz ograniczenia. Dzięki uczestnictwu w szkoleniu, każdy zrozumie, jak kluczowa jest Lean Six Sigma dla organizacji i jak może przyczynić się do usprawnienia procesów w firmach.

To interaktywne szkolenie opiera się na symulacji procesu i skupia się na praktycznym podejściu. Minimalizujemy ilość teorii, skupiając się na ćwiczeniach. Jest to doskonała oferta dla wszystkich, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę o metodologii Lean Six Sigma, aby zrozumieć, jakie narzędzia są dostępne, jak działają i jakie korzyści można osiągnąć.

Czytaj dalej

Praktyczne wprowadzenie do zarządzania projektami

Szkolenie jest skierowane do osób, które interesuje zarządzanie projektami dla początkujących, w środowisku zawodowym. Podczas warsztatów uczestnicy poznają podstawy project managementu, takie jak umiejętności planowania, organizowania i kontrolowania działań, aby osiągnąć wyznaczone cele projektowe.

Wprowadzenie do zarządzania projektami – kurs pm2pm.pl

Głównym celem wprowadzenia do zarządzania projektami , jest przygotowanie uczestników do skutecznego działania w grupach projektowych, podnoszenia kompetencji kadry z obszaru zarządzania, a także efektywne prowadzenie prac w projekcie. Szkolenie jest realizowane w formie interaktywnej, oparte o przykłady i ukierunkowane na zdobycie praktycznych umiejętności, co sprawia, że nauka zarządzania projektami jest efektywniejsza. Trenerzy posiadający wieloletnie doświadczenie, przekażą praktyczną wiedzę uczestnikom, a następnie poprowadzą krok po kroku przez proces zarządzania projektami. Dodatkowo przedstawią skuteczne metody i techniki, które znacząco ułatwią planowanie i optymalizowanie działań.

Czytaj dalej

Well-being – zarządzanie sobą w kryzysie i na co dzień

Szkolenie skupia się na rozwoju umiejętności skutecznego zarządzania sobą w środowisku zawodowym i prywatnym, co umożliwia uzyskanie równowagi psychicznej, odkrycie własnego potencjału, a także lepsze radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.

W trakcie zajęć uczestnicy poznają techniki i metody, mające znaczący wpływ na zredukowanie poziomu stresu, budowanie odporności psychicznej oraz pełne wykorzystanie drzemiącego potencjału.

Redukcja poziomu stresu w życiu zawodowym

Zrozumienie zagadnienia well-beingu i mindfulness pozwoli uczestnikom rozwinąć umiejętności, które pozytywnie wpłyną na karierę zawodową — zredukują negatywne emocje, podniosą poziom koncentracji, a także znacząco polepszą efektywność w środowisku pracy.

Podczas zajęć, uczestnicy będą mieć okazję do zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce w ramach ćwiczeń.

 

Czytaj dalej

Otwarte przywództwo

W trakcie szkolenia uczestnicy zidentyfikują swój indywidualny styl przywództwa poprzez przyjrzenie się sobie w roli przywódcy oraz zidentyfikowanie własnych postaw i działań, które podnoszą lub obniżają ich skuteczność. Poznają i przećwiczą trzy podstawowe kompetencje związane z Przywództwem Blancharda: wyznaczanie motywujących celów, diagnozę umiejętności zdefiniowania poziomu kompetencji i zaangażowania pracownika, a także elastyczność, czyli umiejętność dopasowania odpowiedniego stylu przywództwa do potrzeb pracownika.

Znajomość i zrozumienie zagadnienia przywództwa pozwoli uczestnikom szkolenia skuteczniej stymulować rozwoju organizacji. Po ukończeniu szkolenia będą potrafili efektywniej zarządzać zespołem, motywować jego członków i rozwiązywać problemów. Umożliwi to wzrost efektywności ich zespołu, stworzenie kultury wzajemnego inspirowania się oraz silniejszą identyfikację z celami i misją firmy.

Udział w zajęciach to również możliwość wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk w gronie menedżerów.

Czytaj dalej

Inteligencja emocjonalna i skuteczna komunikacja w życiu osobistym i zawodowym

Szkolenie jest ukierunkowane na rozwój inteligencji emocjonalnej, która umożliwia lepsze komunikowanie się i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w życiu zawodowym i prywatnym. Zajęcia obejmują elementy treningu komunikacji – asertywność, informacja zwrotna, aktywne słuchanie, zarządzanie konfliktami. Wzrost umiejętności komunikacyjnych poszczególnych osób w zespole, zwiększa ogólną efektywność pracy w organizacji, dzięki lepszemu przepływowi informacji i mniejszej ilości konfliktów.

Program szkolenia z zakresu budowania inteligencji emocjonalnej jest dostosowywany przez trenera w trakcie zajęć do potrzeb danej grupy. Różnego rodzaju ćwiczenia i doświadczenia pozwalają uczestnikom od razu zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności.

Czytaj dalej

Budowanie kreatywnego i skutecznego zespołu poprzez pozytywną atmosferę środowiska pracy

Zrozumienie mechanizmów zachodzących w zespole, relacji pomiędzy ludźmi oraz wpływu atmosfery na ich efektywność i kreatywność, umożliwia budowanie zespołów, które skutecznie realizują postawione przed nimi zadania. Natomiast  koncentrowanie zespołu wokół wartości pomaga zachować spójność zespołu, jak i  wypracowanych przez niego rozwiązań. Osoby tworzące tak zbudowane zespoły, identyfikują się z organizacją, są bardziej zmotywowane i mniej narażone na wypalenie zawodowe.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się jak tworzyć kreatywne i efektywne zespoły wypracowujące produkty i rozwiązania, które przyjmą się na rynku oraz wewnątrz organizacji. Zdobędą umiejętności m.in. z zakresu tworzenia atmosfery, która uruchomi potencjał wszystkich pracowników w zespole. Udział w szkoleniu Budowanie zespołu  wspiera wzrost efektywności i potencjału kreatywnego całego zespołu, a tym samym zwiększenie innowacyjności firmy przy jednoczesnym ograniczeniu rotacji pracowników.

Podczas zajęć praca warsztatowa będzie miała charakter organiczny, co oznacza, że trener będzie podążał za grupą oraz jej potrzebami. Może się zatem zmienić kolejność omawiania poszczególnych zagadnień, część elementów może zostać szerzej omówiona kosztem innych pozycji z uwagi na potrzeby grupy.

Czytaj dalej

Well-being, well-balance – zarządzanie sobą w życiu zawodowym i osobistym

Praktyczne szkolenie prezentujące metody, techniki i narzędzia, które wspierają lepsze samopoczucie oraz bardziej świadome i uważne zarządzanie własną energią w celu zwiększenia swojej efektywności osobistej i zawodowej oraz wzrostu zadowolenia z życia. Program szkolenia obejmuje wybrane, użyteczne osiągnięcia wiedzy psychologicznej o budowaniu dobrostanu jako kompetencji uniwersalnej w zmieniającym się świecie.

Czytaj dalej

Negocjacje biznesowe

Negocjacje biznesowe – skuteczne techniki negocjacyjne

Negocjacje prowadzimy w życiu prywatnym i zawodowym. W przestrzeni biznesowej negocjujemy przede wszystkim z podmiotami zewnętrznymi – partnerami biznesowymi, podwykonawcami, dostawcami itp., ale także prowadzimy  negocjacje biznesowe wewnątrz organizacji – m.in. pomiędzy współpracownikami, między przełożonym a podwładnym. Umiejętności negocjacyjne są zatem niezwykle ważną i przydatną kompetencją, niezależne od stanowiska jakie zajmujemy oraz w jakiej branży działamy.

Techniki negocjacyjne – zasady i style – kurs pm2pm 

Znajomość stylów i zasad technik negocjacyjnych pozwala prowadzić efektywniejsze negocjacje biznesowe, a także budować lepsze relacje ze stronami w nich uczestniczącymi. Podczas szkolenianegocjacji biznesowych nie tylko poznasz najważniejsze techniki negocjacyjne, ale także zidentyfikujesz swój własny styl i nauczysz się jak wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Czytaj dalej

Zarządzanie czasem, zadaniami i stresem

Indywidualne kompetencje członków zespołu, zwłaszcza kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla, w zakresie zarządzania czasem, zadaniami i stresem, wpływają na funkcjonowanie i efektywność działań całego zespołu. To kluczowe umiejętności, które pomagają skutecznie realizować strategiczne cele biznesowe, a jednocześnie zachować równowagę między nimi a wartościami osobistymi.

W trakcie szkolenia zarządzanie czasem uczestnicy poznają działania, które wpływają na organizację i efektywność ich pracy własnej oraz podwładnych i współpracowników. Wypracują nowe metody działania w tym zakresie, a także zidentyfikują trudności we właściwym wykorzystaniu czasu pracy i opracują własne zasady zarządzania czasem w oparciu o współczesną metodę czasowego planowania zadań.

Czytaj dalej

Zarządzanie procesowe w praktyce online

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której zrozumieją powiązania pomiędzy procesami i projektami. Nauczą się jak optymalizować procesy by usprawnić działanie organizacji, wyeliminować wąskie gardła i skrócić ścieżki decyzyjne.

W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Warsztatowa formuła szkolenia, pozwoli uczestnikom rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania procesowego oraz poznać główne zasady projektowania i optymalizacji procesów. Poznają również główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.

Wiedza i umiejętności związane z zarządzaniem procesami, są kluczowe dla osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem. Również kierownicy projektów i portfeli oraz pracownicy PMO, powinni posiadać kompetencje w tym zakresie. Program zajęć został dopasowany do ich potrzeb, uwzględniając zagadnienia praktyczne.

Forma zdalna umożliwia udział w warsztatach z miejsca, w którym aktualnie się przebywa. Pierwsze spotkanie rozpoczyna 15 minutowe wprowadzenie do obsługi narzędzia wykorzystywanego do zdalnej współpracy.

Czytaj dalej

Zarządzanie procesowe w praktyce

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat powiązań pomiędzy procesami a projektami w organizacjach. Dowiedzą się jak optymalizować procesy by wspierały i usprawniały działanie organizacji. Nauczą się eliminować wąskie gardła i skracać ścieżki decyzyjne.

Szkolenie jest prowadzone w formule warsztatowej. Umożliwia ona uczestnikom rozwinięcie kompetencji w zakresie zarządzania procesowego oraz poznanie głównych zasad projektowania i optymalizacji procesów. W takcie zajęć zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Uczestnicy szkolenia poznają główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.

Program zajęć został dopasowany do potrzeb osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem, jak również kierowników projektów i portfeli oraz pracowników PMO. Wiedza i umiejętności w zakresie zarzadzanie procesami są kluczowe w ich pracy.

Czytaj dalej