Zarządzanie czasem, zadaniami i stresem

Indywidualne kompetencje członków zespołu, zwłaszcza kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla, w zakresie zarządzania czasem, zadaniami i stresem, wpływają na funkcjonowanie i efektywność działań całego zespołu. To kluczowe umiejętności, które pomagają skutecznie realizować strategiczne cele biznesowe, a jednocześnie zachować równowagę między nimi a wartościami osobistymi.

W trakcie szkolenia zarządzanie czasem uczestnicy poznają działania, które wpływają na organizację i efektywność ich pracy własnej oraz podwładnych i współpracowników. Wypracują nowe metody działania w tym zakresie, a także zidentyfikują trudności we właściwym wykorzystaniu czasu pracy i opracują własne zasady zarządzania czasem w oparciu o współczesną metodę czasowego planowania zadań.

Czytaj dalej

Zarządzanie procesowe w praktyce online

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której zrozumieją powiązania pomiędzy procesami i projektami. Nauczą się jak optymalizować procesy by usprawnić działanie organizacji, wyeliminować wąskie gardła i skrócić ścieżki decyzyjne.

W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Warsztatowa formuła szkolenia, pozwoli uczestnikom rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania procesowego oraz poznać główne zasady projektowania i optymalizacji procesów. Poznają również główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.

Wiedza i umiejętności związane z zarządzaniem procesami, są kluczowe dla osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem. Również kierownicy projektów i portfeli oraz pracownicy PMO, powinni posiadać kompetencje w tym zakresie. Program zajęć został dopasowany do ich potrzeb, uwzględniając zagadnienia praktyczne.

Forma zdalna umożliwia udział w warsztatach z miejsca, w którym aktualnie się przebywa. Pierwsze spotkanie rozpoczyna 15 minutowe wprowadzenie do obsługi narzędzia wykorzystywanego do zdalnej współpracy.

Czytaj dalej

Zarządzanie procesowe w praktyce

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat powiązań pomiędzy procesami a projektami w organizacjach. Dowiedzą się jak optymalizować procesy by wspierały i usprawniały działanie organizacji. Nauczą się eliminować wąskie gardła i skracać ścieżki decyzyjne.

Szkolenie jest prowadzone w formule warsztatowej. Umożliwia ona uczestnikom rozwinięcie kompetencji w zakresie zarządzania procesowego oraz poznanie głównych zasad projektowania i optymalizacji procesów. W takcie zajęć zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Uczestnicy szkolenia poznają główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.

Program zajęć został dopasowany do potrzeb osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem, jak również kierowników projektów i portfeli oraz pracowników PMO. Wiedza i umiejętności w zakresie zarzadzanie procesami są kluczowe w ich pracy.

Czytaj dalej

Project Portfolio Management – doing the right projects right

Zwłaszcza w niepewnych czasach ważne jest by realizować właściwe projekty w odpowiedni i skuteczny sposób. Zarządzanie portfolio projektów jest bardzo ważnym instrumentem kontrolnym z perspektywy menadżerów wyższego stopnia. Pomaga ono selekcjonować i priorytetyzować właściwe projekty w zależności od strategii firmy i dostępności ograniczonych zasobów. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu portfolio projektów, zarząd firmy ma możliwość, w dowolnym czasie, skutecznego monitorowania trwających inicjatyw, efektywnego wykorzystania doświadczeń z przeszłości oraz szybkiej reakcji na odchylenia od planów w poszczególnych projektach.

Program szkolenia został oparty na „Podręczniku zarządzania portfelem projektów” autorstwa Dennisa Locka i Reinharda Wagnera, opublikowanym przez Routledge. Przedstawia aktualne podejścia, metody i narzędzia.

Czytaj dalej

Tworzenie efektywnego zespołu projektowego

Kompetencje miękkie są niezbędne by zrealizować skutecznie projekt w organizacji. Bez stworzenia zespołu projektowego, który rozumie stawiane przed nim cele oraz potrafi dobrze się komunikować, project manager nie osiągnie założonych rezultatów w wyznaczonym czasie i budżecie. Musi on również rozumieć mechanizmy związane z powstawaniem i zapobieganiem konfliktom w zespole, by zminimalizować ryzyka związane z ich wystąpieniem.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się rozumieć mechanizmy tworzenia i funkcjonowania zespołu, zarówno z perspektywy grupy jak i jednostki. Poszerzą wiedzę w zakresie komunikacji w zespole – różnych stylów, zasad, ale także planowania i najbardziej powszechnych błędów. Nauczą się również jak wyznaczać cele osobiste oraz grupowe by skutecznie motywować siebie i zespół do pracy.

Czytaj dalej

Środowisko do skutecznej realizacji strategii przez portfele, programy i projekty

Szkolenie  przybliżające efektywne praktyki zarządzania portfelem, programami i projektami, stanowiące klucz do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku przez organizację. Poziom zajęć dopasowany do potrzeb kadry wyższego szczebla, poruszający kwestie związane z transformacją przedsiębiorstw poprzez programy i projekty.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak przygotowywać, realizować i monitorować inwestycje w postaci programów i projektów w oparciu o strategię organizacji. Nauczą się także definiować i nadzorować kluczowe portfele, programy i projekty w sposób zapewniający osiąganie oczekiwanych korzyści biznesowych. Z uwagi na duże znaczenie sponsora w projektach i programach, uczestnicy zapoznają się z jego rolą w różnych kontekstach biznesowych. Warsztaty pozwolą również na poznanie różnych sposobów budowania otoczenia organizacyjnego, a także zrozumienie znaczenia i roli zrównoważonego rozwoju, dobrego przywództwa, konstruktywnego partnerstwa oraz ciągłego doskonalenia w zapewnianiu powodzenia ich przyszłych inicjatyw.

Czytaj dalej

Praktyczne zarządzanie ryzykiem w projektach

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której będą zarządzać ryzykiem w projektach, zapobiegną negatywnym skutkom jego wystąpienia oraz nauczą się wykorzystywać pojawiające się szanse.

Realizacja każdego projektu wiąże się zarówno z szansami, jak i koniecznością zmierzenia się z ryzykiem. Skuteczny Project Manager musi posiadać wysokie kompetencje w obszarze zarządzania, tak aby parametry sukcesu projektu: czas, zakres, jakość i budżet nie były zagrożone. Umiejętne i skuteczne wykorzystywanie pojawiających się szans przy równoczesnej minimalizacji ryzyka należy więc do kluczowych zadań Project Managera. Jednak liderzy zespołów i członkowie zespołów projektowych również powinni znać podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie.

Warsztatowa formuła szkolenia pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z metodyką zarządzania ryzykiem zgodnie z wytycznymi ICB®  v.4.0, PMBOK®  Guide 6th editon, ISO 21500:2012; ISO31000:2015. Uczestnicy poznają również praktyczne wzorce dokumentacji wykorzystywanej w zarządzaniu ryzykiem w projektach.

Czytaj dalej

Proaktywne zarządzanie zmianą w projektach

Szkolenie dostarcza wiedzy w zakresie mechanizmów rządzących procesem zmian oraz technik ułatwiających ich skuteczne wdrażanie w projektach.

Proces zarządzania zmianą w projekcie zachodzi przez cały cykl życia projektu, od jego rozpoczęcia, aż po zakończenie. Jest to szczególnie widoczne przy obecnej sytuacji rynkowej, kiedy mamy do czynienia ze stałym skracaniem cyklu życia produktów oraz oczekiwaniem zwiększonej jakości przy niższej cenie jednostkowej. W procesie zarządzania projektami, menedżerowie stale podejmują decyzje, które mogą zadecydować o pozycji konkurencyjnej organizacji. Dlatego otwarte podejście i gotowość zespołów projektowych do transformacji jest niezbędnym warunkiem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa.

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i kompetencje z zakresu skutecznego planowania, wdrażania oraz wzmacniania przeprowadzanych zmian. Poznają techniki ułatwiające przekonywanie do zmiany oraz zasady ich skutecznej komunikacji. Dowiedzą się jakie są najczęstsze przyczyny porażek wprowadzania zmian oraz jak zapobiegać im w przyszłości.

Czytaj dalej

Praktyczne wykorzystanie oprogramowania MS Project

Na rynku istnieje wiele programów i aplikacji pomagających Project Managerom w codziennej pracy. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi pomagających zarządzać projektami jest Microsoft Project. Aplikacja ta posiada funkcjonalności służące m.in. do budowy harmonogramów, monitorowania postępu prac, tworzenia i zarządzania budżetem projektu, gospodarowania zasobami, a także raportowania.

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy z zakresu obsługi i wykorzystania funkcji oprogramowania MS Project, niezbędnych do działań operacyjnych przy realizacji projektów w firmie. Szkolenie podnosi kompetencje w zakresie tworzenia i zarządzania projektami.

Czytaj dalej

MS Excel w praktyce – poziom podstawowy

Microsoft Excel to jeden z najbardziej popularnych programów obsługujących arkusze kalkulacyjne oraz narzędzie służące do analizy oraz graficznej prezentacji danych. Pozwala przyspieszyć i zautomatyzować codzienną pracę, dzięki funkcjonalnościom wspierającym  formatowanie zakresów, przygotowywanie wykresów i kontrolę poprawności informacji.

Szkolenie na poziomie podstawowym jest skierowane do osób, które dopiero rozpoczynają pracę z MS Excel. Jego celem jest zdobycie podstawowych umiejętności z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego, a następnie utrwalenie wiedzy. Uczestnicy zostaną zapoznani z interfejsem, głównymi funkcjami oraz możliwościami ich praktycznego wykorzystania w codziennej pracy.

Czytaj dalej

MS Excel w praktyce – poziom średniozaawansowany

Szkolenie na poziomie średniozaawansowanym jest skierowane do osób, które posiadają podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi programu MS Excel – m.in. adresowania (odwołania względne i bezwzględne), operatorów, tworzenia formuł i formatowania danych. Jego celem jest pogłębienie i utrwalanie dotychczas zdobytego doświadczenia oraz nauka konfiguracji programu do potrzeb wynikających z codziennej pracy.

Czytaj dalej

MS Excel w praktyce – poziom zaawansowany

Szkolenie na poziomie zaawansowanym jest skierowane do osób, które posiadają już usystematyzowaną wiedzę z zakresu obsługi MS Excel – formatowania zakresów, stosowania funkcji, przygotowywania wykresów i kontroli poprawności danych. Jego celem jest doskonalenie i utrwalanie dotychczas zdobytego doświadczenia oraz nauka zaawansowanej konfiguracji programu w celu wykorzystania funkcji i możliwości arkusza kalkulacyjnego w codziennej pracy operacyjnej.

Czytaj dalej