PMI®

Metodyka PMI® to ogólny zbiór zasad oraz najlepszych praktyk obowiązujących w dziedzinie zarządzania projektami. Został stworzony przez amerykańską instytucję certyfikującą Project Management Institute (PMI) i wydany w postaci PMBOK® Guide (A Guide to Project Management Body of Knowledge). Dokument ten jest powszechnie uznawany za standard zarządzania projektami oraz kompendium wiedzy profesjonalnego Project Managera.

PMI traktuje zarządzanie projektami jako samodzielną profesję, a w przewodniku zawarto najważniejsze założenia i wskazówki dla osób wykonujących ten zawód. Dużo uwagi poświęca się konieczności zbudowania silnego, wykwalifikowanego zespołu projektowego w oparciu o kluczową rolę Project Managera. Oprócz typowych umiejętności miękkich, jak na przykład komunikowanie się, zarządzanie relacjami i konfliktami, czy budowanie zespołu, menadżer musi posiadać również dodatkowe kompetencje – krytyczne myślenie, bycie wizjonerem, posiadanie całościowego i systemowego spojrzenia na projekt czy chęć do ciągłego uczenia się.

Zgodnie z tą metodyką projekt jest unikalnym narzędziem służącym do osiągania zamierzonych celów, przy możliwie najkorzystniej zagospodarowanych zasobach i w wyznaczonych ramach czasowych. Podobnie jak w innych metodykach, każdy projekt ma swój cykl życia opisany przez pięć etapów:

  • Inicjacja
  • Planowanie
  • Wykonanie
  • Nadzór
  • Zamknięcie projektu

Zarządzanie projektami w PMBOK® Guide oparte jest o pojęcie procesu, jako zbioru powiązanych ze sobą działań przeprowadzonych w celu realizacji przedsięwzięcia. W najnowszej wersji dokumentu, która została opublikowana w 2017 roku, można znaleźć opis czterdziestu dziewięciu procesów. Realizacja procesów w połączeniu z wiedzą, umiejętnościami, technikami i narzędziami, pomaga w efektywnym zarządzaniu projektami i osiąganiu sukcesów przez całą organizację. Ze względu na interdyscyplinarny charakter dziedziny zarządzania projektami oraz dynamicznie zmieniające się otoczenie, w metodyce PMI zwraca się uwagę na konieczność dostosowania praktyk opisanych w PMBOK do specyfiki i potrzeb konkretnego projektu.

PMI® jest instytucją certyfikującą w dziedzinie zarządzania projektami, która oferuje szeroki zakres certyfikatów dla osób o różnorodnym doświadczeniu. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych certyfikatów jest PMP®. Certyfikaty PMI® są interdyscyplinarne i mogą do nich aplikować osoby biorące udział w projektach z różnych dziedzin. Program certyfikacyjny PMI® oparty jest na bardzo wymagających egzaminach, przygotowywanych w zgodzie ze światowymi standardami. Podstawą przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego jest nie tylko wiedza, ale i doświadczenie praktyczne w zarządzaniu projektami.

„PMI” oraz „PMBOK” są zarejestrowanymi znakami handlowymi Project Management Institute, Inc.

Sprawdź terminy

ROZWÓJ KOMPETENCJI Z AKADEMIĄ ROZWOJU PM2PM

Szkolenia otwarte

Prowadzimy szkolenia otwarte w kilku polskich miastach. Zapewniamy dużo praktycznej wiedzy, przyjazną i motywującą do rozwoju atmosferę oraz intensywną naukę. Zachęcamy do stawiania pytań i dzielenia się doświadczeniem.

Z nami dowiesz się jak sprawnie wykorzystywać metody i narzędzia zarządzania w pracy oraz przygotujesz się do certyfikacji.

Sprawdź termin

Szkolenia zamknięte

Przygotowujemy pojedyncze szkolenia, bloki szkoleń i całe programu dla firm, samorządów, organizacji i instytucji publicznych. Dopasowujemy szkolenia do poziomu wiedzy i oczekiwań grupy.

Podpowiadamy rozwiązania i metody dla Twojego biznesu.  Dbamy by łączyć intensywną pracę z integracją zespołu. Wspólnie ustalamy dogodny termin i miejsce.

Skontaktuj się

Terminy

PMP® Certification Preparation Training

  • Ustalane indywidualnie
  • 40h
  • Jerzy Stawicki
  • PDU: 40 | JAP: 40
  • Szkolenie certyfikowane
Cena ustalana indywidualnie Umów szkolenie Zamów szkolenie
zamknięte
napisz
do nas
Zgadzam się z polityką prywatności
Newsletter
bądź na bieżąco.
Zgadzam się z polityką prywatności