W trakcie warsztatów uczestnicy zdobędą kompetencje umożliwiające skuteczne zarządzanie konfliktem w zespole oraz rozwiązywanie sytuacji kryzysowych w projekcie.
Konflikty i nieporozumienia są nieodłącznymi elementami pracy w zespole. Przy realizacji projektów często dotyczą zasobów oraz relacji interpersonalnych. Z jednej strony mogą motywować do rozwoju i przyczyniać się do postępu, a z drugiej spowodować kryzys mający negatywny wpływ na cały zespół i zagrażający realizacji projektu.
Sukces przedsięwzięcia często zależy właśnie od umiejętnego przeciwdziałania lub kiedy już wystąpią, sposobu ich rozwiązania. Zarządzanie konfliktem jest zatem jedną z kluczowych kompetencji, którą muszą posiadać managerowie oraz członkowie zespołów projektowych. Umiejętności te pozwalają wykorzystać konflikt jako czynnik aktywizujący zespół do poszukiwania najlepszego dla wszystkich stron rozwiązania. Przyczyniają się do budowania kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku oraz do integracji zespołu.