Moduł 1
Podstawy negocjacji: schemat procesu prowadzenia negocjacji, „miękkie” i „twarde” czynniki w negocjacjach, rodzaje negocjacji, podstawowe prawa i zasady negocjacji, kluczowe pojęcia: BATNA, WAP, ZOPA
Moduł 2
Autodiagnoza własnych kompetencji negocjacyjnych: podstawowe typy osobowości negocjacyjnych, autodiagnoza własnego preferowanego stylu negocjacyjnego, osobowość a styl negocjacji, osobiste predyspozycje negocjacyjne vs pożądane cechy negocjatora, kierunki rozwoju własnych kompetencji negocjacyjnych
Moduł 3
Inteligencja emocjonalna w negocjacjach: wrodzone umiejętności, a rozwijanie umiejętności i wiedzy związanej z emocjami, samoświadomość emocji – studiowanie własnych zachować, adekwatność reakcji, spostrzeganie, rozpoznawanie i rozumienie emocji, sposoby zarządzania emocjami podczas negocjacji
Moduł 4
Budowanie przewagi w negocjacjach biznesowych poprzez rozszyfrowanie partnera rozmów: schematy postępowania i profile negocjacyjne, profilowanie partnera negocjacji, analiza komunikacji werbalnej i niewerbalnej
Moduł 5
Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi perswazyjno-negocjacyjnych: różne rodzaje sytuacji negocjacyjnych, analiza sytuacji negocjacyjnych i możliwości wykorzystania poszczególnych technik, reguły wpływu społecznego w procesie negocjacji, prowadzenie rozmów perswazyjnych, metody obrony przed chwytami negocjacyjnymi
Moduł 6
Retoryka w negocjacjach - jak mówić, aby przekonać: dopasowanie komunikacji do partnera negocjacyjnego, techniki aktywnego słuchania i pozyskiwania niezbędnych informacji, odczytywanie sygnałów drugiej strony, negatywny język w negocjacjach, sposoby wymiany propozycji, uzyskiwanie rozsądnej propozycji od partnera negocjacji
Moduł 7
Sposoby wychodzenia z konfliktu w negocjacjach: sytuacja win-win – czy zawsze jest konieczna, kiedy i jak dążyć do win-win, jak łagodzić napięcia, zmniejszać impas i budować rozwiązania kooperacyjne, kiedy odejść od win-win, osiąganie satysfakcjonujących wyników bez burzenia dobrych relacji, negocjowanie w sytuacji przewagi drugiej strony, sposoby radzenia sobie z agresją drugiej strony, źródła konfliktu i metody radzenia sobie z konfliktem w negocjacjach
Moduł 8
Negocjacje zespołowe – budowanie odpowiedniego zespołu negocjacyjnego: skład osobowy i osobowościowy skutecznego zespołu negocjacyjnego, wyznaczanie ról i planowanie rozgrywki negocjacyjnej, indywidualne role członków zespołu negocjacyjnego, analiza wielowariantowa – przygotowanie na różne scenariusze negocjacyjne