Szkolenie z profesjonalnej obsługi trudnego klienta jest ukierunkowane na zdobycie umiejętności interpersonalnych, takich jak: rozpoznawanie potrzeb drugiej strony, budowanie pozytywnych relacji, przeciwdziałanie manipulacji, a także sztuka asertywności w przypadku konfliktu.
Podczas zajęć uczestnicy poznają zasady profesjonalnej obsługi klienta, która skupia się na odkrywaniu i zaspokajaniu potrzeb obu stron, a także określa pozycję firmy na rynku i jakości obsługi. W dalszej części szkolenie pozwala uczestnikom na zapoznanie się z zestawem umiejętności niezbędnych dla profesjonalnego handlowca, które wpływają na budowanie trwałych i pozytywnych relacji z klientem. Zdobędą również wiedzę ze stylów zachowań klientów oraz poznają adekwatne sposoby postępowania. Ponadto nauczą się języka korzyści w trakcie procesu sprzedażowego i poznają techniki zwalczające stres w sytuacjach konfliktowych.
Dzięki praktycznym wskazówkom trenera, uczestnicy zwiększą poziom asertywności, która wpływa na pewności siebie w kontakcie z klientem. Wybrane kompetencje są przydatne we wstępnych rozmowach intencjonalnych, procesie sprzedażowym, a także na etapie finalizacji oraz w okresie po zakupowym.