Moduł 1
Kluczowe zasady efektywności: wydajność, skuteczność a efektywność jako współczesne wyzwania, indywidualne podejście do czasu, kluczowe czynniki sukcesu – jak osiągać więcej minimalizując nakłady?
Moduł 2
Autodiagnoza - własne predyspozycje i preferencje związane z efektywnością: identyfikacja własnych silnych i słabych stron w kontekście wykorzystania czasu, sytuacje i okresy zwiększonej skuteczności działania, dopasowanie harmonogramu działań do zidentyfikowanych predyspozycji, organizacja pracy własnej, znaczenie pozytywnych i negatywnych nawyków w zarządzaniu czasem, rutynizacja nowych (właściwych) nawyków
Moduł 3
Indywidualne określenie własnych złodziei czasu: poszukiwanie sposobów na eliminację wybranych pożeraczy, wskazania do dalszej pracy w powyższym zakresie po szkoleniu
Moduł 4
Prokrastynacja – przyczyny i skutki: powody, okoliczności, zakres odkładanych zadań, indywidualne zdiagnozowanie własnych ,,otwartych pętli”, zamiana ,,otwartych pętli” na zdefiniowane, celowe czynności
Moduł 5
Proces wytyczania celów i priorytetów: własne wartości jako punkt wyjścia w definiowaniu celów, ekologia celu – zgodność w własnymi wartościami, metoda ustalania celów SMARTER+ – efektywny warsztat celów, technika planowania Vonneguta, zasada 60/20/20, wyznaczanie celów krótkoterminowych i perspektywicznych, efektywne planowanie działań, kontrola i weryfikacja celów
Moduł 6
Ustalanie priorytetów i kierunków działań: wartości, role – jak nie gubić tego, co ważne, metody podejmowania decyzji – technika wag i skal, analiza ABC, praktyczne wykorzystanie reguły Pareto 80/20, macierz Eisenhowera
Moduł 7
Projektowanie indywidualnego systemu zarządzania czasem: zarządzanie strumieniem zadań – jak nie zginąć w chaosie, wybrane, najlepsze techniki, wsparcie technologii, bilans wykorzystania czasu, sposoby kontrolowania własnego otoczenia, asertywność jako umiejętność warunkująca efektywną organizację czasu
Moduł 8
Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie: wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy, kontrola i wpływ jako czynniki niwelujące powstawanie barier czasowych, strategie odkładania spraw na później, stres a organizacja pracy
Moduł 9
Work-life balance – zachowanie właściwych proporcji pracy i odpoczynku: równowaga pomiędzy celami a wartościami osobistymi, cykl aktywności, efektywności, czuwania organizmu, podstawowe typy aktywności dobowej, praca z własnym harmonogramem działań