Ostatnio przeglądany termin:

Radzenie sobie ze zmianami wynikającymi z ryzyk projektowych

Ustalany indywidualnie
Kompetencje menedżerskie Efektywność osobista Bez certyfikacji Dla Dyrektora Portfela Dla Program Managera Dla Project Managera Dla Zarządu Polski General
Umów szkolenie
Szczegóły szkolenia
Cena ustalana indywidualnie

szkolenia

Radzenie sobie ze zmianami wynikającymi z ryzyk projektowych

Szkolenie z zarządzania ryzykiem i zmianą to dwudniowy, interaktywny warsztat, który pomaga uczestnikom zrozumieć, jak skutecznie identyfikować ryzyka i wdrażać zmiany w odpowiedzi na nie. Skierowane do kierowników projektów, liderów zespołów oraz osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie transformacji w firmach. Uczestnicy dowiedzą się, jak identyfikować potrzeby zmian, planować i wdrażać odpowiednie działania, aby zmniejszyć opór wobec zmian oraz zwiększyć ich akceptację i skuteczność. Szkolenie bazuje na najlepszych praktykach z zakresu zarządzania ryzykiem i zmianą, łącząc teorię z praktycznymi ćwiczeniami i symulacjami.

Korzyści z udziału to przede wszystkim zdobycie wiedzy na temat identyfikowania i oceniania wpływu ryzyka, zarządzania procesami zmian, efektywnej komunikacji w trakcie transformacji oraz radzenia sobie z oporem pracowników. Uczestnicy nauczą się planować zmiany, wspierać zespoły w adaptacji oraz monitorować wyniki wdrożonych procesów. Dodatkowo szkolenie oferuje możliwość wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami, co ułatwia wdrażanie nowych narzędzi w praktyce.

Zapisz się i podnieś swoje kompetencje w zarządzaniu ryzykiem i zmianą, aby jeszcze lepiej realizować projekty i wspierać rozwój organizacji.

Sprawdź terminy

WARUNKI ORGANIZACYJNE

Czas trwania projektu:

2 dni

Ilość godzin szkoleniowych:

16 godzin

Język:

polski

Materiały:

drukowany pakiet materiałów szkoleniowych

Liczebność grupy:

16 osób

Otrzymaj program

CELE SZKOLENIA

Podniesienie

Podniesienie

kompetencji w zakresie skutecznego zarządzania zmianami w projektach, które wnikając z występujących ryzyk.
Zdobycie

Zdobycie

wiedzy i umiejętności identyfikacji ryzyk, oceny ich wpływu na projekt oraz wdrażania zmian.
Zrozumienie

Zrozumienie

powiązań między ryzykiem a koniecznością wprowadzania zmiany w projektach.

KORZYŚCI PO SZKOLENIU

Umiesz

Umiesz

skutecznie identyfikować i oceniać ryzyka projektowe, które mogą wymagać wprowadzenia zmian.
Wiesz

Wiesz

jak planować i wdrażać zmiany w odpowiedzi na materializujące się ryzyka.
Potrafisz

Potrafisz

korzystać z technik zwinnych (Agile) w celu adaptacyjnego zarządzania projektami.

Punkty PDU: 16 | Punkty JAP: 16

Grupa docelowa

  • Kierownictwo i menadżerowie zespołów projektowych
  • Menedżerowie wyższego i średniego szczebla
  • Project Managerowie i członkowie zespołów projektowych
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem i zmianami w projektach oraz organizacjach

Program szkolenia

Moduł 1

Wprowadzenie do ryzyk projektowych i zmian wynikających z ryzyka. Zarządzanie ryzykiem - ryzyko i zmiany w kontekście projektu, wpływ ryzyk na przebieg projektu i konieczność wprowadzania zmian, przykłady typowych ryzyk, które mogą prowadzić do konieczności zmian w projekcie. Zrozumienie powiązań między ryzykiem a zmianami - jak ryzyka wpływają na cele, zasoby i harmonogramy projektów, rola zmiany jako odpowiedzi na materializację ryzyka, znaczenie elastyczności w planowaniu projektów. Typowe wyzwania związane z zarządzaniem zmianami wynikającymi z ryzyk - opór przed zmianą w zespole projektowym i u interesariuszy, zarządzanie wpływem ryzyka na budżet, zasoby i terminy, integracja zmian z pierwotnym planem projektu.

Moduł 2

Proces zarządzania ryzykiem a wprowadzanie zmian. Proces zarządzania ryzykiem projektowym - etapy zarządzania ryzykiem: identyfikacja, ocena, reakcja, monitorowanie, tworzenie planu zarządzania ryzykiem, który uwzględnia elastyczność na zmiany, znaczenie wczesnego rozpoznawania ryzyk, które mogą wymusić zmiany. Identyfikacja ryzyk związanych z koniecznością zmian - techniki i narzędzia identyfikacji ryzyka (np. analiza przyczynowo-skutkowa, analiza SWOT, burza mózgów), „Jak to robią inni?” – dyskusja, ,apowanie potencjalnych zmian w odpowiedzi na konkretne ryzyka. Ocena ryzyka i analiza wpływu na konieczność zmiany - ocena jakościowa i ilościowa ryzyk w kontekście ich wpływu na projekt, analiza wpływu materializacji ryzyka na cele projektu: harmonogram, budżet, jakość, Priorytetyzacja ryzyk, które mogą wymusić zmiany projektowe.

Moduł 3

Wprowadzanie zmian jako odpowiedź na ryzyko. Przyczyny wprowadzania zmian w wyniku ryzyka - jakie ryzyka najczęściej prowadzą do konieczności modyfikacji projektu, wewnętrzne i zewnętrzne czynniki prowadzące do zmian (np. zmiany w wymaganiach klienta, zmiany rynkowe, regulacje prawne), wpływ nieprzewidzianych zdarzeń na zmiany w projekcie. Proces wprowadzania zmian w odpowiedzi na ryzyko - kluczowe etapy procesu wprowadzania zmian (planowanie, zatwierdzenie, wdrożenie), monitorowanie skuteczności wdrożonych zmian i ich wpływu na projekt, model PDCA (Plan-Do-Check-Act) jako narzędzie do wdrażania zmian w odpowiedzi na ryzyko. Rola liderów i właściciela zmiany w kontekście ryzyka - odpowiedzialność za nadzorowanie procesu zmian wynikających z ryzyka, delegowanie zadań związanych z wprowadzaniem zmian, znaczenie właściwego nadzoru nad zarządzaniem zmianą.

Moduł 4

Zarządzanie interesariuszami w kontekście zmian wynikających z ryzyka. Identyfikacja interesariuszy kluczowych dla procesu zmian - jakie grupy interesariuszy mogą być najbardziej dotknięte ryzykami prowadzącymi do zmian, techniki angażowania interesariuszy w proces zmiany (stakeholder engagement), zarządzanie oczekiwaniami i oporem interesariuszy wobec zmian wynikających z ryzyka. Komunikacja zmian w projekcie - skuteczne strategie komunikacji zmian w odpowiedzi na materializację ryzyka, znaczenie transparentności i regularnych aktualizacji dla interesariuszy, dwukierunkowa komunikacja: odpowiadanie na wątpliwości interesariuszy i zespołu.

Moduł 5

Zwinne podejścia w zarządzaniu zmianą wynikającą z ryzyka. Wykorzystanie technik zwinnych (Agile) w zarządzaniu zmianami - podejście zwinne do reagowania na ryzyko i wprowadzania zmian (np. adaptacja po każdym sprincie), praktyczne narzędzia Agile (np. retrospektywy, codzienne stand-upy) wspierające zarządzanie zmianą wynikającą z ryzyka, iteracyjny proces adaptacji do ryzyka i wprowadzania zmian na bazie feedbacku. Rola Product Ownera w procesie zmian - jego zadania w kontekście zarządzania zmianami wywołanymi przez ryzyka, współpraca z zespołem przy identyfikacji i adaptacji zmian.
Otrzymaj program

Terminy

Radzenie sobie ze zmianami wynikającymi z ryzyk projektowych

  • Ustalane indywidualnie
  • 16h
  • Tomasz Leśniowski
  • PDU: 16 | JAP: 16
  • Szkolenie bez certyfikacji
Cena ustalana indywidualnie Umów szkolenie Zamów szkolenie
zamknięte