Inteligencja emocjonalna i skuteczna komunikacja w życiu osobistym i zawodowym

Szkolenie jest ukierunkowane na rozwój inteligencji emocjonalnej, która umożliwia lepsze komunikowanie się i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w życiu zawodowym i prywatnym. Zajęcia obejmują elementy treningu komunikacji – asertywność, informacja zwrotna, aktywne słuchanie, zarządzanie konfliktami. Wzrost umiejętności komunikacyjnych poszczególnych osób w zespole, zwiększa ogólną efektywność pracy w organizacji, dzięki lepszemu przepływowi informacji i mniejszej ilości konfliktów.

Program szkolenia z zakresu budowania inteligencji emocjonalnej jest dostosowywany przez trenera w trakcie zajęć do potrzeb danej grupy. Różnego rodzaju ćwiczenia i doświadczenia pozwalają uczestnikom od razu zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności.

Czytaj dalej

Budowanie kreatywnego i skutecznego zespołu poprzez pozytywną atmosferę środowiska pracy

Zrozumienie mechanizmów zachodzących w zespole, relacji pomiędzy ludźmi oraz wpływu atmosfery na ich efektywność i kreatywność, umożliwia budowanie zespołów, które skutecznie realizują postawione przed nimi zadania. Natomiast  koncentrowanie zespołu wokół wartości pomaga zachować spójność zespołu, jak i  wypracowanych przez niego rozwiązań. Osoby tworzące tak zbudowane zespoły, identyfikują się z organizacją, są bardziej zmotywowane i mniej narażone na wypalenie zawodowe.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się jak tworzyć kreatywne i efektywne zespoły wypracowujące produkty i rozwiązania, które przyjmą się na rynku oraz wewnątrz organizacji. Zdobędą umiejętności m.in. z zakresu tworzenia atmosfery, która uruchomi potencjał wszystkich pracowników w zespole. Udział w szkoleniu Budowanie zespołu  wspiera wzrost efektywności i potencjału kreatywnego całego zespołu, a tym samym zwiększenie innowacyjności firmy przy jednoczesnym ograniczeniu rotacji pracowników.

Podczas zajęć praca warsztatowa będzie miała charakter organiczny, co oznacza, że trener będzie podążał za grupą oraz jej potrzebami. Może się zatem zmienić kolejność omawiania poszczególnych zagadnień, część elementów może zostać szerzej omówiona kosztem innych pozycji z uwagi na potrzeby grupy.

Czytaj dalej

Well-being, well-balance – zarządzanie sobą w życiu zawodowym i osobistym

Praktyczne szkolenie prezentujące metody, techniki i narzędzia, które wspierają lepsze samopoczucie oraz bardziej świadome i uważne zarządzanie własną energią w celu zwiększenia swojej efektywności osobistej i zawodowej oraz wzrostu zadowolenia z życia. Program szkolenia obejmuje wybrane, użyteczne osiągnięcia wiedzy psychologicznej o budowaniu dobrostanu jako kompetencji uniwersalnej w zmieniającym się świecie.

Czytaj dalej

Negocjacje biznesowe

Negocjacje biznesowe – skuteczne techniki negocjacyjne

Negocjacje prowadzimy w życiu prywatnym i zawodowym. W przestrzeni biznesowej negocjujemy przede wszystkim z podmiotami zewnętrznymi – partnerami biznesowymi, podwykonawcami, dostawcami itp., ale także prowadzimy  negocjacje biznesowe wewnątrz organizacji – m.in. pomiędzy współpracownikami, między przełożonym a podwładnym. Umiejętności negocjacyjne są zatem niezwykle ważną i przydatną kompetencją, niezależne od stanowiska jakie zajmujemy oraz w jakiej branży działamy.

Techniki negocjacyjne – zasady i style – kurs pm2pm 

Znajomość stylów i zasad technik negocjacyjnych pozwala prowadzić efektywniejsze negocjacje biznesowe, a także budować lepsze relacje ze stronami w nich uczestniczącymi. Podczas szkolenianegocjacji biznesowych nie tylko poznasz najważniejsze techniki negocjacyjne, ale także zidentyfikujesz swój własny styl i nauczysz się jak wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Czytaj dalej

Zarządzanie czasem, zadaniami i stresem

Indywidualne kompetencje członków zespołu, zwłaszcza kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla, w zakresie zarządzania czasem, zadaniami i stresem, wpływają na funkcjonowanie i efektywność działań całego zespołu. To kluczowe umiejętności, które pomagają skutecznie realizować strategiczne cele biznesowe, a jednocześnie zachować równowagę między nimi a wartościami osobistymi.

W trakcie szkolenia zarządzanie czasem uczestnicy poznają działania, które wpływają na organizację i efektywność ich pracy własnej oraz podwładnych i współpracowników. Wypracują nowe metody działania w tym zakresie, a także zidentyfikują trudności we właściwym wykorzystaniu czasu pracy i opracują własne zasady zarządzania czasem w oparciu o współczesną metodę czasowego planowania zadań.

Czytaj dalej

Tworzenie efektywnego zespołu projektowego

Kompetencje miękkie są niezbędne by zrealizować skutecznie projekt w organizacji. Bez stworzenia zespołu projektowego, który rozumie stawiane przed nim cele oraz potrafi dobrze się komunikować, project manager nie osiągnie założonych rezultatów w wyznaczonym czasie i budżecie. Musi on również rozumieć mechanizmy związane z powstawaniem i zapobieganiem konfliktom w zespole, by zminimalizować ryzyka związane z ich wystąpieniem.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się rozumieć mechanizmy tworzenia i funkcjonowania zespołu, zarówno z perspektywy grupy jak i jednostki. Poszerzą wiedzę w zakresie komunikacji w zespole – różnych stylów, zasad, ale także planowania i najbardziej powszechnych błędów. Nauczą się również jak wyznaczać cele osobiste oraz grupowe by skutecznie motywować siebie i zespół do pracy.

Czytaj dalej

Praktyczne zarządzanie ryzykiem w projektach

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której będą zarządzać ryzykiem w projektach, zapobiegną negatywnym skutkom jego wystąpienia oraz nauczą się wykorzystywać pojawiające się szanse.

Realizacja każdego projektu wiąże się zarówno z szansami, jak i koniecznością zmierzenia się z ryzykiem. Skuteczny Project Manager musi posiadać wysokie kompetencje w obszarze zarządzania, tak aby parametry sukcesu projektu: czas, zakres, jakość i budżet nie były zagrożone. Umiejętne i skuteczne wykorzystywanie pojawiających się szans przy równoczesnej minimalizacji ryzyka należy więc do kluczowych zadań Project Managera. Jednak liderzy zespołów i członkowie zespołów projektowych również powinni znać podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie.

Warsztatowa formuła szkolenia pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z metodyką zarządzania ryzykiem zgodnie z wytycznymi ICB®  v.4.0, PMBOK®  Guide 6th editon, ISO 21500:2012; ISO31000:2015. Uczestnicy poznają również praktyczne wzorce dokumentacji wykorzystywanej w zarządzaniu ryzykiem w projektach.

Czytaj dalej