Proaktywne zarządzanie zmianą w projektach

Szkolenie dostarcza wiedzy w zakresie mechanizmów rządzących procesem zmian oraz technik ułatwiających ich skuteczne wdrażanie w projektach.

Proces zarządzania zmianą w projekcie zachodzi przez cały cykl życia projektu, od jego rozpoczęcia, aż po zakończenie. Jest to szczególnie widoczne przy obecnej sytuacji rynkowej, kiedy mamy do czynienia ze stałym skracaniem cyklu życia produktów oraz oczekiwaniem zwiększonej jakości przy niższej cenie jednostkowej. W procesie zarządzania projektami, menedżerowie stale podejmują decyzje, które mogą zadecydować o pozycji konkurencyjnej organizacji. Dlatego otwarte podejście i gotowość zespołów projektowych do transformacji jest niezbędnym warunkiem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa.

W trakcie szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i kompetencje z zakresu skutecznego planowania, wdrażania oraz wzmacniania przeprowadzanych zmian. Poznają techniki ułatwiające przekonywanie do zmiany oraz zasady ich skutecznej komunikacji. Dowiedzą się jakie są najczęstsze przyczyny porażek wprowadzania zmian oraz jak zapobiegać im w przyszłości.

Czytaj dalej

Praktyczne wykorzystanie oprogramowania MS Project

Na rynku istnieje wiele programów i aplikacji pomagających Project Managerom w codziennej pracy. Jednym z najbardziej popularnych narzędzi pomagających zarządzać projektami jest Microsoft Project. Aplikacja ta posiada funkcjonalności służące m.in. do budowy harmonogramów, monitorowania postępu prac, tworzenia i zarządzania budżetem projektu, gospodarowania zasobami, a także raportowania.

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy z zakresu obsługi i wykorzystania funkcji oprogramowania MS Project, niezbędnych do działań operacyjnych przy realizacji projektów w firmie. Szkolenie podnosi kompetencje w zakresie tworzenia i zarządzania projektami.

Czytaj dalej

MS Excel w praktyce – poziom zaawansowany

Szkolenie na poziomie zaawansowanym jest skierowane do osób, które posiadają już usystematyzowaną wiedzę z zakresu obsługi MS Excel – formatowania zakresów, stosowania funkcji, przygotowywania wykresów i kontroli poprawności danych. Jego celem jest doskonalenie i utrwalanie dotychczas zdobytego doświadczenia oraz nauka zaawansowanej konfiguracji programu w celu wykorzystania funkcji i możliwości arkusza kalkulacyjnego w codziennej pracy operacyjnej.

Czytaj dalej

Zrównoważone zarządzanie projektami ONLINE (PRiSM™ Practitioner)

Praktyczne warsztaty PRiSM™ Practitioner łączą teorię ze studium przypadków, umożliwiając uczestnikom nowe spojrzenie na projekty oraz zarządzanie nimi. Program warsztatów online ze zrównoważonego zarządzania projektami został opracowany w celu głębszego zrozumienia oraz poprawy kompetencji w zakresie zarządzania projektami z uwzględnieniem potrzeb społecznych i środowiskowych.

Cena nie zawiera opłaty za egzamin certyfikacyjny GPM™ na poziomie GPM-b™. Ten poziom certyfikacji polecany jest przede wszystkim osobom, które zajmują stanowiska dyrektorów strategicznych, kierowników projektów, specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju oraz specjalistów ds. CSR. Certyfikat GPM-b™ jest pierwszym tego typu zaświadczeniem dla osób posiadających wiedzę w obszarze zarządzania projektami z wykorzystaniem zrównoważonych metod.

Wybierając warsztaty online z zarządzania projektami można brać w nich udział wygodnie z miejsca, w którym aktualnie się przebywa. Przed szkoleniem przesyłamy do uczestnika drukowane materiały, dodatkowe i poszkoleniowe materiały udostępniamy na dysku wirtualnym. Pierwsze szkolenie rozpoczyna 15 minutowe wprowadzenie do obsługi narzędzia wykorzystywanego do zdalnej współpracy.

Czytaj dalej

Zrównoważone zarządzanie projektami (PRiSM™ Practitioner)

Warsztaty PRiSM™ Practitioner zostały opracowane w celu głębszego zrozumienia oraz poprawy kompetencji w zakresie zarządzania projektami. W trakcie praktycznych zajęć dotyczących zarządzania projektami i zrównoważonego rozwoju, łącząc teorię ze studium przypadków, przygotowujemy do nowego sposobu patrzenia na projekt oraz zarządzania nim. Wykorzystujemy przykłady z życia wzięte, w których zarządzanie projektami prowadzone jest w sposób spełniający wymagania nie tylko biznesu, ale również uwzględniający potrzeby społeczne i środowiskowe.

Cena nie zawiera opłaty za egzamin certyfikacyjny GPM™ na poziomie GPM-b™. Ten poziom certyfikacji polecany jest przede wszystkim osobom, które zajmują stanowiska dyrektorów strategicznych, kierowników projektów, specjalistów ds. zrównoważonego rozwoju oraz specjalistów ds. CSR. Certyfikat GPM-b™ jest pierwszym tego typu zaświadczeniem dla osób posiadających wiedzę w obszarze zarządzania projektami z wykorzystaniem zrównoważonych metod.

Czytaj dalej

Zarządzanie interesariuszami w projekcie

Interesariuszami projektu są wszystkie osoby, grupy lub organizacje, które są związane z przedsięwzięciem. Aktywnie uczestniczą w tworzeniu i realizacji projektu lub podlegają jego oddziaływaniu będąc zainteresowane jego przebiegiem oraz rezultatami. Są to więc zarówno osoby tworzące zespół projektowy, eksperci i specjaliści, jak i beneficjenci projektu.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się identyfikować interesariuszy, analizować ich oczekiwania i wpływ na projekt. Zapoznają się z technikami efektywnego angażowania tych osób i grup w pracę w projekcie, a także z metodami i kanałami komunikacji na podstawie ich potrzeb oraz stopnia zaangażowania.

Czytaj dalej

Zarządzanie konfliktami i kryzysami w projektach

W trakcie warsztatów uczestnicy zdobędą kompetencje umożliwiające skuteczne zarządzanie konfliktem w zespole oraz rozwiązywanie sytuacji kryzysowych w projekcie.
Konflikty i nieporozumienia są nieodłącznymi elementami pracy w zespole. Przy realizacji projektów często dotyczą zasobów oraz relacji interpersonalnych. Z jednej strony mogą motywować do rozwoju i przyczyniać się do postępu, a z drugiej spowodować kryzys mający negatywny wpływ na cały zespół i zagrażający realizacji projektu.

Strategie rozwiązywania konfliktów – szkolenie pm2pm

Sukces przedsięwzięcia często zależy właśnie od umiejętnego przeciwdziałania lub kiedy już wystąpią, sposobu ich rozwiązania. Zarządzanie konfliktem jest zatem jedną z kluczowych kompetencji, którą muszą posiadać managerowie oraz członkowie zespołów projektowych. Umiejętności te pozwalają wykorzystać konflikt jako czynnik aktywizujący zespół do poszukiwania najlepszego dla wszystkich stron rozwiązania. Przyczyniają się do budowania kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku oraz do integracji zespołu.

Czytaj dalej

Zarządzanie sytuacjami konfliktowymi – rola lidera

W trakcie warsztatów uczestnicy zdobędą kompetencje w zakresie rozróżniania konfliktów negocjowalnych i nienegocjowalnych oraz dopasowywania metod umożliwiających ich rozwiązanie. Poznają rolę lidera w zarządzaniu sytuacjami konfliktowymi oraz dowiedzą się jak mogą zapobiegać konfliktom jako szefowie projektów.
Umiejętność diagnozy konfliktu oraz związana z nią umiejętność doboru i zastosowania adekwatnej metody jego rozwiązania jest jedną z kluczowych kompetencji Project Managera. W sytuacji współzależności oraz subiektywnego postrzegania potrzeb i interesów, które są nieodłącznymi elementami działań projektowych, prawdopodobieństwo wystąpienia konfliktu jest bardzo wysokie. Skuteczny Project Manager potrzebuje wiedzy i narzędzi by skutecznie zarządzać zespołem.

Czytaj dalej