Indywidualne kompetencje członków zespołu, zwłaszcza kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla, w zakresie zarządzania czasem, zadaniami i stresem, wpływają na funkcjonowanie i efektywność działań całego zespołu. To kluczowe umiejętności, które pomagają skutecznie realizować strategiczne cele biznesowe, a jednocześnie zachować równowagę między nimi a wartościami osobistymi.
W trakcie szkolenia zarządzanie czasem uczestnicy poznają działania, które wpływają na organizację i efektywność ich pracy własnej oraz podwładnych i współpracowników. Wypracują nowe metody działania w tym zakresie, a także zidentyfikują trudności we właściwym wykorzystaniu czasu pracy i opracują własne zasady zarządzania czasem w oparciu o współczesną metodę czasowego planowania zadań.
Czytaj dalejUdział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której zrozumieją powiązania pomiędzy procesami i projektami. Nauczą się jak optymalizować procesy by usprawnić działanie organizacji, wyeliminować wąskie gardła i skrócić ścieżki decyzyjne.
W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Warsztatowa formuła szkolenia, pozwoli uczestnikom rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania procesowego oraz poznać główne zasady projektowania i optymalizacji procesów. Poznają również główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.
Wiedza i umiejętności związane z zarządzaniem procesami, są kluczowe dla osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem. Również kierownicy projektów i portfeli oraz pracownicy PMO, powinni posiadać kompetencje w tym zakresie. Program zajęć został dopasowany do ich potrzeb, uwzględniając zagadnienia praktyczne.
Forma zdalna umożliwia udział w warsztatach z miejsca, w którym aktualnie się przebywa. Pierwsze spotkanie rozpoczyna 15 minutowe wprowadzenie do obsługi narzędzia wykorzystywanego do zdalnej współpracy.
Czytaj dalejPodczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat powiązań pomiędzy procesami a projektami w organizacjach. Dowiedzą się jak optymalizować procesy by wspierały i usprawniały działanie organizacji. Nauczą się eliminować wąskie gardła i skracać ścieżki decyzyjne.
Szkolenie jest prowadzone w formule warsztatowej. Umożliwia ona uczestnikom rozwinięcie kompetencji w zakresie zarządzania procesowego oraz poznanie głównych zasad projektowania i optymalizacji procesów. W takcie zajęć zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Uczestnicy szkolenia poznają główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.
Program zajęć został dopasowany do potrzeb osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem, jak również kierowników projektów i portfeli oraz pracowników PMO. Wiedza i umiejętności w zakresie zarzadzanie procesami są kluczowe w ich pracy.
Czytaj dalejZwłaszcza w niepewnych czasach ważne jest by realizować właściwe projekty w odpowiedni i skuteczny sposób. Zarządzanie portfolio projektów jest bardzo ważnym instrumentem kontrolnym z perspektywy menadżerów wyższego stopnia. Pomaga ono selekcjonować i priorytetyzować właściwe projekty w zależności od strategii firmy i dostępności ograniczonych zasobów. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu portfolio projektów, zarząd firmy ma możliwość, w dowolnym czasie, skutecznego monitorowania trwających inicjatyw, efektywnego wykorzystania doświadczeń z przeszłości oraz szybkiej reakcji na odchylenia od planów w poszczególnych projektach.
Program szkolenia został oparty na „Podręczniku zarządzania portfelem projektów” autorstwa Dennisa Locka i Reinharda Wagnera, opublikowanym przez Routledge. Przedstawia aktualne podejścia, metody i narzędzia.
Czytaj dalejKompetencje miękkie są niezbędne by zrealizować skutecznie projekt w organizacji. Bez stworzenia zespołu projektowego, który rozumie stawiane przed nim cele oraz potrafi dobrze się komunikować, project manager nie osiągnie założonych rezultatów w wyznaczonym czasie i budżecie. Musi on również rozumieć mechanizmy związane z powstawaniem i zapobieganiem konfliktom w zespole, by zminimalizować ryzyka związane z ich wystąpieniem.
W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się rozumieć mechanizmy tworzenia i funkcjonowania zespołu, zarówno z perspektywy grupy jak i jednostki. Poszerzą wiedzę w zakresie komunikacji w zespole – różnych stylów, zasad, ale także planowania i najbardziej powszechnych błędów. Nauczą się również jak wyznaczać cele osobiste oraz grupowe by skutecznie motywować siebie i zespół do pracy.
Czytaj dalejSzkolenie przybliżające efektywne praktyki zarządzania portfelem, programami i projektami, stanowiące klucz do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku przez organizację. Poziom zajęć dopasowany do potrzeb kadry wyższego szczebla, poruszający kwestie związane z transformacją przedsiębiorstw poprzez programy i projekty.
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak przygotowywać, realizować i monitorować inwestycje w postaci programów i projektów w oparciu o strategię organizacji. Nauczą się także definiować i nadzorować kluczowe portfele, programy i projekty w sposób zapewniający osiąganie oczekiwanych korzyści biznesowych. Z uwagi na duże znaczenie sponsora w projektach i programach, uczestnicy zapoznają się z jego rolą w różnych kontekstach biznesowych. Warsztaty pozwolą również na poznanie różnych sposobów budowania otoczenia organizacyjnego, a także zrozumienie znaczenia i roli zrównoważonego rozwoju, dobrego przywództwa, konstruktywnego partnerstwa oraz ciągłego doskonalenia w zapewnianiu powodzenia ich przyszłych inicjatyw.
Czytaj dalejUdział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której będą zarządzać ryzykiem w projektach, zapobiegną negatywnym skutkom jego wystąpienia oraz nauczą się wykorzystywać pojawiające się szanse.
Realizacja każdego projektu wiąże się zarówno z szansami, jak i koniecznością zmierzenia się z ryzykiem. Skuteczny Project Manager musi posiadać wysokie kompetencje w obszarze zarządzania, tak aby parametry sukcesu projektu: czas, zakres, jakość i budżet nie były zagrożone. Umiejętne i skuteczne wykorzystywanie pojawiających się szans przy równoczesnej minimalizacji ryzyka należy więc do kluczowych zadań Project Managera. Jednak liderzy zespołów i członkowie zespołów projektowych również powinni znać podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie.
Warsztatowa formuła szkolenia pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z metodyką zarządzania ryzykiem zgodnie z wytycznymi ICB® v.4.0, PMBOK® Guide 6th editon, ISO 21500:2012; ISO31000:2015. Uczestnicy poznają również praktyczne wzorce dokumentacji wykorzystywanej w zarządzaniu ryzykiem w projektach.
Czytaj dalej