Otwarte przywództwo

W trakcie szkolenia uczestnicy zidentyfikują swój indywidualny styl przywództwa poprzez przyjrzenie się sobie w roli przywódcy oraz zidentyfikowanie własnych postaw i działań, które podnoszą lub obniżają ich skuteczność. Poznają i przećwiczą trzy podstawowe kompetencje związane z Przywództwem Blancharda: wyznaczanie motywujących celów, diagnozę umiejętności zdefiniowania poziomu kompetencji i zaangażowania pracownika, a także elastyczność, czyli umiejętność dopasowania odpowiedniego stylu przywództwa do potrzeb pracownika.

Znajomość i zrozumienie zagadnienia przywództwa pozwoli uczestnikom szkolenia skuteczniej stymulować rozwoju organizacji. Po ukończeniu szkolenia będą potrafili efektywniej zarządzać zespołem, motywować jego członków i rozwiązywać problemów. Umożliwi to wzrost efektywności ich zespołu, stworzenie kultury wzajemnego inspirowania się oraz silniejszą identyfikację z celami i misją firmy.

Udział w zajęciach to również możliwość wymiany doświadczeń oraz dobrych praktyk w gronie menedżerów.

Czytaj dalej

Inteligencja emocjonalna i skuteczna komunikacja w życiu osobistym i zawodowym

Szkolenie jest ukierunkowane na rozwój inteligencji emocjonalnej, która umożliwia lepsze komunikowanie się i radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w życiu zawodowym i prywatnym. Zajęcia obejmują elementy treningu komunikacji – asertywność, informacja zwrotna, aktywne słuchanie, zarządzanie konfliktami. Wzrost umiejętności komunikacyjnych poszczególnych osób w zespole, zwiększa ogólną efektywność pracy w organizacji, dzięki lepszemu przepływowi informacji i mniejszej ilości konfliktów.

Program szkolenia z zakresu budowania inteligencji emocjonalnej jest dostosowywany przez trenera w trakcie zajęć do potrzeb danej grupy. Różnego rodzaju ćwiczenia i doświadczenia pozwalają uczestnikom od razu zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności.

Czytaj dalej

Budowanie kreatywnego i skutecznego zespołu poprzez pozytywną atmosferę środowiska pracy

Zrozumienie mechanizmów zachodzących w zespole, relacji pomiędzy ludźmi oraz wpływu atmosfery na ich efektywność i kreatywność, umożliwia budowanie zespołów, które skutecznie realizują postawione przed nimi zadania. Natomiast  koncentrowanie zespołu wokół wartości pomaga zachować spójność zespołu, jak i  wypracowanych przez niego rozwiązań. Osoby tworzące tak zbudowane zespoły, identyfikują się z organizacją, są bardziej zmotywowane i mniej narażone na wypalenie zawodowe.

W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się jak tworzyć kreatywne i efektywne zespoły wypracowujące produkty i rozwiązania, które przyjmą się na rynku oraz wewnątrz organizacji. Zdobędą umiejętności m.in. z zakresu tworzenia atmosfery, która uruchomi potencjał wszystkich pracowników w zespole. Udział w szkoleniu Budowanie zespołu  wspiera wzrost efektywności i potencjału kreatywnego całego zespołu, a tym samym zwiększenie innowacyjności firmy przy jednoczesnym ograniczeniu rotacji pracowników.

Podczas zajęć praca warsztatowa będzie miała charakter organiczny, co oznacza, że trener będzie podążał za grupą oraz jej potrzebami. Może się zatem zmienić kolejność omawiania poszczególnych zagadnień, część elementów może zostać szerzej omówiona kosztem innych pozycji z uwagi na potrzeby grupy.

Czytaj dalej

Well-being, well-balance – zarządzanie sobą w życiu zawodowym i osobistym

Praktyczne szkolenie prezentujące metody, techniki i narzędzia, które wspierają lepsze samopoczucie oraz bardziej świadome i uważne zarządzanie własną energią w celu zwiększenia swojej efektywności osobistej i zawodowej oraz wzrostu zadowolenia z życia. Program szkolenia obejmuje wybrane, użyteczne osiągnięcia wiedzy psychologicznej o budowaniu dobrostanu jako kompetencji uniwersalnej w zmieniającym się świecie.

Czytaj dalej

Negocjacje biznesowe

Negocjacje biznesowe – skuteczne techniki negocjacyjne

Negocjacje prowadzimy w życiu prywatnym i zawodowym. W przestrzeni biznesowej negocjujemy przede wszystkim z podmiotami zewnętrznymi – partnerami biznesowymi, podwykonawcami, dostawcami itp., ale także prowadzimy  negocjacje biznesowe wewnątrz organizacji – m.in. pomiędzy współpracownikami, między przełożonym a podwładnym. Umiejętności negocjacyjne są zatem niezwykle ważną i przydatną kompetencją, niezależne od stanowiska jakie zajmujemy oraz w jakiej branży działamy.

Techniki negocjacyjne – zasady i style – kurs pm2pm 

Znajomość stylów i zasad technik negocjacyjnych pozwala prowadzić efektywniejsze negocjacje biznesowe, a także budować lepsze relacje ze stronami w nich uczestniczącymi. Podczas szkolenianegocjacji biznesowych nie tylko poznasz najważniejsze techniki negocjacyjne, ale także zidentyfikujesz swój własny styl i nauczysz się jak wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Czytaj dalej

Zarządzanie czasem, zadaniami i stresem

Indywidualne kompetencje członków zespołu, zwłaszcza kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla, w zakresie zarządzania czasem, zadaniami i stresem, wpływają na funkcjonowanie i efektywność działań całego zespołu. To kluczowe umiejętności, które pomagają skutecznie realizować strategiczne cele biznesowe, a jednocześnie zachować równowagę między nimi a wartościami osobistymi.

W trakcie szkolenia zarządzanie czasem uczestnicy poznają działania, które wpływają na organizację i efektywność ich pracy własnej oraz podwładnych i współpracowników. Wypracują nowe metody działania w tym zakresie, a także zidentyfikują trudności we właściwym wykorzystaniu czasu pracy i opracują własne zasady zarządzania czasem w oparciu o współczesną metodę czasowego planowania zadań.

Czytaj dalej

Zarządzanie procesowe w praktyce online

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zdobyć wiedzę, dzięki której zrozumieją powiązania pomiędzy procesami i projektami. Nauczą się jak optymalizować procesy by usprawnić działanie organizacji, wyeliminować wąskie gardła i skrócić ścieżki decyzyjne.

W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Warsztatowa formuła szkolenia, pozwoli uczestnikom rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania procesowego oraz poznać główne zasady projektowania i optymalizacji procesów. Poznają również główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.

Wiedza i umiejętności związane z zarządzaniem procesami, są kluczowe dla osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem. Również kierownicy projektów i portfeli oraz pracownicy PMO, powinni posiadać kompetencje w tym zakresie. Program zajęć został dopasowany do ich potrzeb, uwzględniając zagadnienia praktyczne.

Forma zdalna umożliwia udział w warsztatach z miejsca, w którym aktualnie się przebywa. Pierwsze spotkanie rozpoczyna 15 minutowe wprowadzenie do obsługi narzędzia wykorzystywanego do zdalnej współpracy.

Czytaj dalej

Zarządzanie procesowe w praktyce

Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę na temat powiązań pomiędzy procesami a projektami w organizacjach. Dowiedzą się jak optymalizować procesy by wspierały i usprawniały działanie organizacji. Nauczą się eliminować wąskie gardła i skracać ścieżki decyzyjne.

Szkolenie jest prowadzone w formule warsztatowej. Umożliwia ona uczestnikom rozwinięcie kompetencji w zakresie zarządzania procesowego oraz poznanie głównych zasad projektowania i optymalizacji procesów. W takcie zajęć zostaną zaprezentowane i omówione zagadnienia związane z zarządzaniem procesami w organizacji. Ich strategiczne znaczenie, najlepsze praktyki w zakresie wdrożenia procesów oraz nadawania im priorytetów. Uczestnicy szkolenia poznają główne zasady tworzenia diagramów i kart umożliwiających wizualizację procesów.

Program zajęć został dopasowany do potrzeb osób pełniących funkcje kierownicze – zarządzających przedsiębiorstwami, organizacjami, czy wyłącznie ich wybranym działem, jak również kierowników projektów i portfeli oraz pracowników PMO. Wiedza i umiejętności w zakresie zarzadzanie procesami są kluczowe w ich pracy.

Czytaj dalej

Project Portfolio Management – doing the right projects right

Zwłaszcza w niepewnych czasach ważne jest by realizować właściwe projekty w odpowiedni i skuteczny sposób. Zarządzanie portfolio projektów jest bardzo ważnym instrumentem kontrolnym z perspektywy menadżerów wyższego stopnia. Pomaga ono selekcjonować i priorytetyzować właściwe projekty w zależności od strategii firmy i dostępności ograniczonych zasobów. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu portfolio projektów, zarząd firmy ma możliwość, w dowolnym czasie, skutecznego monitorowania trwających inicjatyw, efektywnego wykorzystania doświadczeń z przeszłości oraz szybkiej reakcji na odchylenia od planów w poszczególnych projektach.

Program szkolenia został oparty na „Podręczniku zarządzania portfelem projektów” autorstwa Dennisa Locka i Reinharda Wagnera, opublikowanym przez Routledge. Przedstawia aktualne podejścia, metody i narzędzia.

Czytaj dalej

Środowisko do skutecznej realizacji strategii przez portfele, programy i projekty

Szkolenie  przybliżające efektywne praktyki zarządzania portfelem, programami i projektami, stanowiące klucz do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku przez organizację. Poziom zajęć dopasowany do potrzeb kadry wyższego szczebla, poruszający kwestie związane z transformacją przedsiębiorstw poprzez programy i projekty.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak przygotowywać, realizować i monitorować inwestycje w postaci programów i projektów w oparciu o strategię organizacji. Nauczą się także definiować i nadzorować kluczowe portfele, programy i projekty w sposób zapewniający osiąganie oczekiwanych korzyści biznesowych. Z uwagi na duże znaczenie sponsora w projektach i programach, uczestnicy zapoznają się z jego rolą w różnych kontekstach biznesowych. Warsztaty pozwolą również na poznanie różnych sposobów budowania otoczenia organizacyjnego, a także zrozumienie znaczenia i roli zrównoważonego rozwoju, dobrego przywództwa, konstruktywnego partnerstwa oraz ciągłego doskonalenia w zapewnianiu powodzenia ich przyszłych inicjatyw.

Czytaj dalej